Șeful Audi anunță probleme pentru constructorul german: totul pleacă de la semiconductori

de: Andrei Tilimpea
05 10. 2021

Audi, cel mai mare contribuitor al profitului Grupului Volkswagen, trebuie să „lupte” zilnic pentru a face față unei penurii continue de cipuri auto, a spus CEO-ul Markus Duesmann.

„Am avut o primă jumătate de an foarte puternic. Ne așteptăm la o a doua jumătate mult mai slabă. Avem cu adevărat probleme”, a declarat Markus Duesmann

Comentariile acestuia evidențiază problemele cu care se confruntă producătorii de autovehicule la nivel mondial în navigarea unei crize globale de aprovizionare cu cipuri care a afectat producția de mașini din întreaga lume. Dar, în timp ce vânzările de vehicule din industria automobilelor au suferit, lovitura a fost atenuată prin creșterea prețurilor care au mărit marjele.

Audi a declarat că nu a reușit să construiască numărul dorit de mașini în prima jumătate a anului. Dar marja sa de profit în această perioadă a crescut la 10,7%, depășind scorul de 8% obținut în 2019.

„Ne facem treaba destul de bine, aș spune,” a declarat Duesmann, care este, de asemenea, membru al consiliului de administrație al grupului VW. El a spus că grupul caută să întărească legăturile cu producătorii de cipuri și că producătorul de automobile va ieși mai puternic din criză.

Furtuna perfectă

Audi, care a reprezentat mai mult de un sfert din profitul operațional din prima jumătate a VW, a început o procesul de tranziție către vehiculele alimentate cu baterii, ceea ce înseamnă că toate modelele noi pe care le va lansa din 2026 vor fi complet electrice. În același timp, producția de motoare cu ardere internă va fi treptat întreruptă până în 2033.

Șeful finanțelor Audi, Juergen Rittersberger, a declarat că va fi nevoie de doar 2 sau 3 ani înainte ca paritatea dintre vehiculele electrice și cele clasice să fie egală. De altfel, Duesmann crede că acest lucru s-ar putea întâmpla și mai repede.

„Punctul în care câștigăm la fel de mulți bani din vânzarea de mașinile electrice este acum sau anul viitor, 2023”, a mai spus acesta.

În afară de eforturile de a provoca Tesla și de a deveni cel mai mare vânzător de vehicule electrice, VW își dublează și eforturile de a dezvolta software, despre care CEO-ul Herbert Diess a spus că este adevărata schimbare a industriei.

Duesmann, care a preluat funcția de CEO al Audi anul trecut, a spus anterior că VW va face singură majoritatea software-ului auto necesar transformării grupului și că este prea devreme să ne gândim la parteneriate.

„Pentru că în acest moment … ar elimina viteza, ar adăuga complexitate. Cu siguranță, am putea împărtăși platforma noastră software cu alte companii auto, dar aceasta este mai mult pe termen mediu, pe termen lung …5-10 ani” a spus șeful Audi.